Aşure Etkinliği
Mutfak etkinliğinde miniklerimiz aşure yapımına katkıda bulundular.
Mutfak etkinliğinde miniklerimiz aşure yapımına katkıda bulundular.
Daha ilk günden hiç okul korkusu yaşamayan çocuklar vardır. Bazı çocuklar anne ve babanın olumlu desteği ile okul korkusunu çabuk atlatırlar. Bazı çocuklar ise oldukça hassastır. Anne ve babanın tedirginliğini hemen hisseder, korkuya kapılırlar. Okul korkusu ile aile tutumunun paralellik gösterdiği unutulmamalıdır.Çocuğu korkutarak, tehdit ederek, aşağılayıcı sözler söylemek durumu daha da zorlaştırır. İlkokula başlamadan önce anaokuluna veya kreşe giden çocuklar ilköğretime daha rahat uyum sağlayabilmektedirler. El ayak koordinasyonunun gelişimi, paylaşma, yardımlaşma duygularının gelişimi anaokulu ile sağlanabileceğinden çocuklar ilkokula daha rahat alışabilirler. Anneye aşırı bağımlılıktan kaynaklanan okul korkularının oluşmaması için, okula başlamadan önce çocuk anneden kısa süreli olarak ayrılmalıdır. Anne çocuğa kendisi [...]
Belirli bir süre oturabilmek, Dikkatini toplayabilmek, Arkadaşları ve öğretmenleriyle iyi ilişkiler kurabilmek, Verilen ödevi sonuna kadar yapabilmek, Anneden kolayca ayrılabilmek El-göz koordinasyonu, görme ve işitmede ayrımlaştırma gibi çok yönlü özelliklerin bulunması gerekmektedir. Bu özelliklerden birinin veya birkaçının yeterli olmayışı, çocuğun kendisi için çok yeni olan okul ortamına uyumunu güçleştirebilir. Böylece yaşanılabilecek başarısızlık duygusu, onun okuma yazmaya karşı tutumunu da etkiler. Bilgidağı Koleji Ataşehir Rehberlik Birimi